T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
إن تحركات الهجرة التي اكتسبت طابعا دوليا في هذا اليوم لم تتصدر جدول أعمال الدول المستقبلة للمهاجرين فحسب بل احتلت الترتيب الأول بأبعادها السياسية والاقتصادية والاجتماعية والثقافية في كافة المناطق الجغرافية التي تسيطر عليها العولمة. وهذه الحركة البشرية التي تركت آثارا جادة على المجتمعات أصبحت عاملا أساسيا في تعيين العلاقات الدولية وتعيين السياسة. وتركيا التي تقع على مسار عبور هام في المنطقة تعتبر إحدى الدول الواقعة على محور التحركات السكانية. والمثال البارز على ذلك، هو الزيادة الكبيرة والجديرة بالذكر في عدد الأجانب القادمين إلى بلادنا لأهداف مختلفة. إن عدد الأجانب الذين عبروا من تركيا تجاوز 40 مليون شخص وبلغ عدد المقيمين في بلدنا 5 ملايين مواطن أجنبي.
إن الموقع الجغرافي لتركية يجعلها تكون جسرا طبيعيا يوصل الشرق بالغرب بالنسبة للأجانب. وأهم سبب لهذا الوضع هو أهمية تركية من الناحية الجيوسياسية. والسبب الآخر هو القدرة الاقتصادية المتزايدة في تركيا وكونها تتمتع باستقرار سياسي.
لقد تغير وضع تركيا "كدولة عبور" لحركة المهاجرين في السنوات الأخيرة وأصبحت اليوم "دولة مستهدفة" من قبل المهاجرين.
وفي هذا السياق ومن ناحية الادارة الفعالة لمشاكل الهجرة وكما عليه في دول العالم هناك حاجة إلى بناء مؤسسي مختص يطور استراتيجيات في ساحة المهام وسياسات راهنة، ويطبقها، ويمتاز بعاملين مختصين يركزون على حقوق الانسان وبنية تحتية سليمة. لهذه الأسباب تم في تركيا إعداد مراسيم قانونية جديدة من أجل تعيين سياسات فعالة أكثر في موضوع الهجرة وتطبيق هذه السياسات. ومن أهم هذه المراسيم القانونية هو قانون الأجانب والحماية الدولية رقم 6458 الذي دخل حيز التنفيذ بعد نشره في الجريدة الرسمية العدد 28615 المؤرخة في 11/04/2013.
لقد تم ارساء ادارة اللجوء والهجرة فوق قاعدة قانونية متينة بفضل قانون الأجانب والحماية الدولية الذي أصبح ضمانا لحقوق المهاجرين وحقوق الذين يطلبون الحماية الدولية. وتم بهذا القانون تكييف الاطار القانوني لحقوق المهاجرين واللاجئين ليكون مناسبا للمعايير الدولية. واستهدف هذا القانون أيضا تأسيس أجهزة ادارية تابعة للمديرية العامة لادارة الهجرة في 81 محافظة و148 منطقة وفي خارج القطر.
وبهذا القانون ستعمل المديرية العامة على تطبيق السياسات والاستراتيجيات المتعلقة بالهجرة، والتنسيق بين المديرية والمؤسسات في هذه المواضيع وتستمر بنشاطاتها في تسيير الأعمال والاجراءات المتعلقة بدخول الأجانب إلى تركيا واقامتهم فيها، ومسائل خروجهم وترحيلهم من تركيا، وتأمين الحماية الدولية لهؤلاء الأجانب، والقيام بالاجراءات المتعلقة بتأمين الحماية المؤقتة لهم وحماية ضحايا الاتجار بالبشر.