T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
في شهر اذار من عام 2011، وذلك ابتدا من بدء الاحداث والاضطرابات الداخلية، يزداد اعداد مواطني الجمهورية العربية السورية الذين يتوجهون الى تركيا من اجل الحصول على الحماية الدولية. فقد منحت بلدنا لهذه الأشخاص صفة "الحماية المؤقتة" لهم. زيادة نسبة التجاوزات التي حصلت في مجال حقوق الانسان ابتداء من عام 2012 وبعده، أدى الى زيادة دراماتيكية للاحتياجات الإنسانية. مع بدء الاضطرابات الداخلية قامت تركيا الذي يرتبط مع سوريا بأواصر تاريخية ، ثقافية وعلاقات جيرة قوية، باتباع سياسة الباب المفتوح مقابل السوريون الذين تأثروا من هذا الموضوع.
ونتيجةً لموجات النزوح التي سببتها هذه الازمة الانسانية فأن تركيا تستضيف 256.971 اجنبي سوري في 26 مركز ايواء مؤقت موزعين على 10 مدن .وبسبب الافتقار إلى السلام والأمن في الجمهورية العربية السورية فإن مدة البقاء قد طال امدها بالنسبة للسوريين الخاضعين للحماية المؤقتة في بلدنا وهذا ما يجعل مسألة توفر المواءمة الاجتماعية مسألة ضرورية جدا. ونتيجة لهذه الامور فقد تم تقديم الدعم للأشخاص المذكورين لكي يستمروا في ادامة حياتهم خارج اماكن الايواء المؤقتة واعتباراً من يوليو 2019 تم استضافة 108،732 أجنبي في 11 مركز للأيواء المؤقت في 8 محافظات مختلفة ونتيجة لهذه الامور فقد تم تقديم الدعم للأشخاص المذكورين لكي يستمروا في ادامة حياتهم خارج اماكن الايواء المؤقتة اعتبارًا من 16 سبتمبر 2020 ، تم استضافة 59.877 سوريًا تحت الحماية المؤقتة في 7 مراكز إيواء مؤقتة في 5 محافظات. بالاضافة الى ما تم ذكره فهناك 3.559.041 شخص ممن هم تحت الحماية المؤقتة يعيشون خارج مراكز الايواء المؤقتة .
يتم تقديم جميع خدمات التعليم لجميع المراحل وحتى مراحل قبل الدراسة (الروضات) داخل المخيمات، ويقم لهم الخدمات الطبية بنفس المعايير التي تقدم للمواطنين الاتراك. يوجد أيضا في مخيمات الحماية المؤقتة مراكز التعليم للبالغين للأجانب السوريين، حيث يتم تقديم المساعدة اللازمة للذين ليس لديهم مهنة من اجل كسبهم بعض القدرات التي تاهلهم من ان يمتهنون مهن مختلفة.
تركيا لا تقدم خدم الاستضافة المؤقتة للسورين فقط، وانما يعمل من اجل اعدادهم لفترة ما بعد الازمة. استحدث دليل معايير مكتوبة من ادجل تأسيس وتركيب مراكز الإسكان المؤقتة وبهذا اصبح شروط جميع المراكز متساوية. صمم هذه المعايير منن اجل استخدام هذه المراكز اثناء حدوث الآفات الطبيعية كمراكز إسكان الآفات العاجلة.
تركيا وضمن المسؤوليات التاريخية التي تقع عليها لم تبقى مكتوفي الايدي تجاه المعاملات الغير الإنسانية في سوريا، وذلك من خلال انشائها لمراكز الإسكان داخل الأراضي التركية ومراكز الإسكان المؤقتة التي أنشئت داخل الأراضي السورية، وبهذا أصبحت تركيا الدولة الوحيدة التي تصرفت بسخاء من اجل تقديم المساعدات الإنسانية للمواطنين السوريين.